איך נקבע המחיר של הובלת מכולה?

מגמת הגלובליזציה שצברה תאוצה משמעותית במאה ה-21 והגידול בהיקפי הצריכה ולכן הסחר הבינלאומי גורמים לכך שלארץ יגיעו יותר ויותר מכולות מדי שנה. שילוח מכולות ברחבי העולם מחייב מיומנות גבוהה וניסיון רב, שבזכותם אפשר להבטיח הגעה מהירה ככל האפשר ובמקביל מחיר נמוך. דגש נוסף הוא מענה מדויק לפן הבירוקרטי שקשור לתקנות המכס והמיסוי בישראל. פעולה נוספת שייתכן בה צורך הוא הובלה של המכולה כולה ליעד כלשהו ברחבי ישראל. באופן טבעי עלות השירות היא אחד הפרמטרים החשובים לכל מי שזקוק לו, וכדאי לדעת כיצד מחושבת הצעת המחיר עבור כל הובלה של מכולה.

גודל המכולה

הפרמטר הראשון שנלקח בחשבון עבור הובלות בכל הארץ של מכולות הוא גודל המכולה. כך למשל הובלה של מכולה בגודל 20 רגל תעלה בדרך כלל בין 500 לבין 1,500 ש"ח, ואילו הובלת מכולות של 40 רגל כבר יכולה לעלות עד 2,000 ש"ח. גם קונטיינרים באורך 6 מטר ניתן לשנע בארץ במחיר של עד 2,000 ש"ח.

בנוסף חשוב כמובן לוודא שלחברת ההובלות יש משאית ארוכה מספיק כדי להציב עליה את המכולה.

משקל התכולה

השלב הראשון בהובלתה של מכולה מהנמל בחיפה, הנמל באשדוד או נמל התעופה בן גוריון ליעד כזה או אחר ברחבי ישראל הוא הנחתה על המשאית. לשם כך נדרש כמובן מנוף. השימוש במנוף הוא לפרק זמן קצר בלבד – הפעולה היא למעשה הרמה של המכולה באוויר כך שהמשאית תיכנס מתחתיה, ואז הורדת המכולה (כמובן בעדינות, באופן מבוקר ובשיא הזהירות) אל המשאית.

המנוף שבו עושים שימוש נבחר בין השאר בהתאם למשקל הכולל של המכולה ביחד עם התכולה שבתוכה. משקל התכולה משפיע גם על סוג המשאית שתיבחר למשימה וגם על צריכת הדלק, ולכן ייתכנו הבדלים בהצעות המחיר למכולות במשקלים שונים.

מרחק הנסיעה

חברת הובלות בפריסה ארצית לוקחת בחשבון כמובן גם את המרחק שיש לנסוע עם המכולה מנמל הים או נמל התעופה אל היעד. הובלות לצפון הרחוק או אל הנגב והערבה עשויות להיות יקרות יותר מהובלות במרכז הארץ. כשניתן לתזמן את הנסיעה לשעות שבהן הכבישים פנויים, חברה בעלת ניסיון תוכל להשלים את המשימה בלי עיכובים מיותרים וגם להציע מחיר נמוך יותר.

על מה חשוב להקפיד כשמבצעים הובלה של מכולה?

כל הובלה מצריכה תשומת לב לשלל היבטים, גם על-מנת להשלים אותה בזמן קצר ככל האפשר וגם על-מנת להבטיח אפס נזקים לתכולה המועברת ממקום למקום. כשעל המשאית ניצבת מכולה שלמה, מתחדדת חשיבות הניסיון של החברה שמציעה שירותי הובלה ובפרט לגבי פרויקטים מסוג זה. רק חברה שמתאפיינת במיומנות גבוהה, אמינות ללא פשרות ויכולות מוכחות בתחום יכולה להבטיח הובלה ללא שום תקלה, וגם לקיים את ההבטחה – וכך לספק לכם ראש שקט באמת.

You are currently viewing איך נקבע המחיר של הובלת מכולה?