Drop Shipping
נדמה כי אין מי שעדיין לא שמע על השיטה אשר בה מוכרים אנשים מוצרים שונים באינטרנט כאשר הם למעשה לא ראו את המוצרים הללו מעולם והם כלל לא מחזיקים ברשותם מלאי של אותם מוצרים. תכל'ס ? הם עושים הרבה מאוד כסף מהביזנס שלהם כאשר הם בכלל יושבים בבית מול המחשב וממנו מנהלים את מכירת המוצרים העלומים.
קוראים לזה דרופשיפינג. מה זה הדרופשיפינג הזה? מי יכול להשתלב בתעשייה הזו האם כל אחד יכול לעשות כסף ממכירת מוצרים שלא הוא ייצר, הוא לא מאחסן אותם ברשותו והוא אפילו לא ראה אותם מעולם? אז התשובה היא – בהחלט כן! הבה נלמד מעט על אודות הנושא של הדרופשיפינג ונבין מה זה ואיך זה ….
מה זה דרופ שיפינג?
כדי להבין את המושג, נזכיר שיטת מכירה נפוצה אחרת – שיטת הקונסיגנציה. מדובר בשיטה אשר בה הספקים שהם הבעלים של הסחורה, מאפשרים לקמעונאים להציג את הסחורה בחנות שלהם אך הם ישלמו לספק על הסחורה רק לאחר שהם יצליחו למכור את המוצרים.
השיטה החדשה הדרופשיפינג היא למעשה אותה השיטה אך היא עובדת באמצעות רשת האינטרנט. כך שלמעשה המוכר כלל לא מתעסק באופן פיזי עם הסחורה והוא כלל אינו נוגע בה.
אדם שרוצה למכור בשיטה הזו אמור להקים אתר אינטרנט ושם להציג מוצרים מסוימים של ספקים שונים. אלו יכולים להיות מוצרים מכל רחבי העולם. כאשר המוצר נמכר, משלם בעל החנות על המוצר אותו הוא מכר. המוצר נשלח ישירות אל הלקוח באמצעות ספק הדרופשיפינג מבלי שהוא מציין כלל כי הוא זה ששלח את המוצר. כך למעשה הופכים לדרופשיפרים.
יש חסרונות לשיטה?
למעשה מדובר בשיטה שהיא לא לגמרי מושלמת. יש לה כמה וכמה חסרונות וחשוב להיות מודעים אליהם.
- שליטה חלקית – השיטה הזו לא מאפשרת את השליטה המלאה על המוצרים הנמכרים. הספק הוא זה שאחראי בפועל על הכול כולל על האריזה ועל המשלוח. כך שבכל מקרה של תקלה, אם המוצר לא הגיע או שהוא הגיע בצורה פגומה או מרושלת, הלקוח יאשים את המוכר והדבר יפגום בשמו הטוב.
- מלאי – חשוב לדעת כי לא צמיד הספק יהיה מודע לכמות ולמלאי הקיים ועל כן הוא גם עשוי למכור מוצרים שכבר אינם קיימים במלאי. ברור שדבר כזה עשוי לפגום בשמו הטוב של המוכר.
היתרונות הבולטים של השיטה
- אין צורך בהשקעה כספית – בשיטת המכירה בדרופשיפינג כמעט ואין צורך להשקיע. המוכר משלם על המוצר רק לאחר שהוא הצליח למכור אותו.
- סיכון נמוך – אין הפסדים גדולים גם אם מוצרים לא נמכרו. ההפסד היחיד היא העמלה על העלאת המוצר לדף המכירה.
- מגוון וכמות המוצרים – מוכר שקונה מוצרים על מנת למכור אותם ולהרוויח, מוגבל מבחינת הכמות שהוא יכול לרכוש. בשיטה הזו אפשר למכור כמויות גדולות ללא השקעה ברכישת מלאי.