הובלה אווירית או ימית, מה עדיף?

הובלה אווירית והובלה ימית הן שתי צורות הובלה דומות אך גם שונות. מהו ההבדל בין סוגי ההובלה הללו? מה משך זמן ההובלה והבדלי העלויות? בהמשך המאמר נפרט את הדמיון וההבדלים בין סוגי ההובלות.

יבוא סחורה

שילוח בינלאומי של סחורה יכול להתבצע במגוון דרכים, השתיים העיקריות הן הובלה ימית ואווירית.  כמובן שקיימים מגוון קריטריונים היכולים להשפיע על משך זמן ההובלה והעלויות, אך העקרונות הכללים לרוב דומים. 

הובלה אווירית

היתרון המשמעותי של שילוח אווירי הוא זמני האספקה. הובלה אווירית לרוב תהיה מהירה ביותר ותוכל להבטיח לכם כי הסחורה תגיע בזמן המהיר ביותר. אך כמובן שליתרון זה קיימת עלות – ההובלה האווירית תהיה יקרה יותר מהובלה ימית. בעת הבחירה בין סוגי ההובלות יש לתעדף מה הקריטריון החשוב לכם יותר – מחיר ההובלה או משך זמן האספקה. 

אם למשל יש לכם צורך בכמות משמעותית של סחורה על מנת למכור אותה בזמן הקרוב מומלץ לבחור בהובלה אווירית. אם ההובלה היא של מלאי עודף שעתיד להימכר רק כאשר תאזול הסחורה הקיימת – שווה לבדוק דרכי הובלה זולות יותר.

יתרון נוסף להובלה אווירית היא אופציית המעקב אחר מיקום המשלוח. ניתן לבדוק בכל שלב היכן עומד המשלוח ומה צפי ההגעה שלו, מה שהופך את השילוח האווירי למהימן ונוח. 

הובלה ימית 

הובלה ימית לעומת הובלה אווירית היא איטית יותר ויכולה לקחת עד מס שבועות, אך יש לה יתרונות רבים וזוהי הסיבה שרבים מעדיפים אותה על הובלה אווירית.

שילוח ימי הוא גמיש במשקל וניתן לייבוא בו מכולות גדולות וכבדות של ציוד. בשילוח אווירי קיימות הגבלות על כמות הסחורה ולכן יבואנים שמעוניינים לייבא כמויות רבות של סחורה אינם יכולים לעשות זאת דרך האוויר ושילוח ימי היא האופציה המרכזית עבורם. 

בנוסף, על הובלה אווירית קיימות הגבלות רבות שאינן חלות על הובלה ימית, ולכן ניתן לייבא מוצרים מסוימים רק דרך הים. 

כמובן שצריך לציין גם את יתרון המחיר של הובלה ימית על פני הובלה אווירית, וככל שאתם מייבאים יותר סחורה כך המחיר שלכם יהיה משתלם יותר. 

בחירה בהובלה ימית היא בחירה טובה אם אין לכם לחץ על זמני ההגעה ואתם מעוניינים לייבא כמות גדולה של סחורה. 

שילוח בינלאומי

מומלץ לבצע את הייבוא באמצעות חברת שליחויות מנוסה וותיקה, על מנת שתוכלו להיות רגועים ולדעת כי הסחורה שלכם תגיע אליכם ללא שום בעיות. בנוסף, בחרו חברה בעלת שירות לקוחות נוח ויעיל שתוכל לסייע לכם בכל שאלה ולתת לכם מענה על כל בעיה שתצוץ. 

כמו כן, כדאי לכם לבחור בחברת שליחויות שמספקת עבורכם את הסחורה באופן אישי עד הבית או בית העסק, או לנקודות חלוקה מוגדרות מראש. 

לפני שאתם בוחרים חברת שליחויות בדקו כי החברה אכן מבצעת משלוחים מהאזורים שמהם ביצעתם הזמנה ובדקו את המוניטין והביקורות עליהן כדי שתהיו בטוחים כי אתם בידיים טובות.

You are currently viewing הובלה אווירית או ימית, מה עדיף?