שטר מטען אוויר – מהו ומלמה משמש

שטר מטען אווירי הוא מסמך אשר מיועד לשילוח בין לאומי באמצעות האוויר והוא כולל את כל הפרטים והמידע על המשלוח. המסמך כולל את כל המידע על הסחורה והוא מאפשר לבצע מעקב אחר הסחורה, מאפשר לחברת התעופה לקבל אותה ובסופו של דבר לרוכש הסחורה בנקודה הסופית.

שטח מטען אווירי הוא כמו הסכם משפטי מחייב והוא עומד בתקנות השילוח הבינלאומיות, כולל הדפסה בפורמט זהה שיאפשר זיהוי אי התאמות בקלות.

אם אתם יבואנים או יצואנים, ואתם מעוניינים להעביר סחורה באמצעות האוויר, שטר מטען אווירי הוא הבסיס לכל משלוח שתבצעו.

מהן המטרות של שטר המטען האווירי?

לשטר מטען אווירי יש כמה מטרות חשובות:

  1. שטר המטען האווירי מספק הוכחה לכך שמטען מסויים סופק בכתובת מסויימת. כאשר המטען נמסר, זה שקיבל אותו חותם על המטען ומצרף חותמת על כך שהטופס תקין, כך שמדובר בהוכחה בכך שהמטען נמסר לחברת התעופה או למוביל.
  2. שטר המטען האווירי כולל את כל המידע לגבי המטען, וכך כל בעל עניין יכול לקבל דרכו את כל המידע לו הוא זקוק.
  3. שטר המטען משמש ממש כמו חוזה הובלה בין זה שמבצע את המשלוח לבין החברה אשר מבצעת את ההובלה עצמה.
  4. שטר המטען משמש בתור הצהרה כתובה וחתומה על התכולה של המטען.
  5. בשטר המטען מופיע תיאור מקיף של המטען והוא כולל הנחיות מפורטות לגבי הדרך בה תבוצע ההובלה של אותו מטען. כך, באמצעות שטר המטען האווירי, השולח יכול לתת לחברת ההובלה הנחיות ברורות לגבי המשלוח ודרישות ספציפיות.
  6. שטר המטען כולל גם מידע לגבי הביטוח והנחיות נוספות.
  7. השטר כולל מידע מעקב אחר ההובלה, והוא כולל את הכתובת בה אמור להימסר המשלוח וכל מידע נוסף.

לכן, מדובר במסמך חשוב ובעל ערך רב מאוד לכל פעולה של משלוח אווירי, ואי אפשר לוותר עליו לכל משלוח כזה.

אצל מי אמור להיות שטר המטען האווירי?

שטר המטען האווירי חייב להיות אצל חברת ההובלה, שכן לאורך כל שלבי ההובלה, המסמך מוכיח כי למוביל יש את ההרשאה לבצע את המשלוח. בנוסף, השולח ומקבל המשלוח יקבלו גם הם העתקים של שטר המטען על מנת שגם להם יהיה את כל המידע ונתוני מעקב.

חשוב מאוד לשמור על המסמך הזה, וגם לאחר שקיבלתם את המשלוח, תייקו אותו במקום בטוח, לכל צורך עתידי שאולי יהיה.

 

ומה עם עובדים עם עמיל מכס?

אם אתם עובדים עם חברה המציעה שירות של עמילות מכס, היא ללא ספק תהיה צד המחזיק בשטר המטען. שירות של חברה כזו חוסר מכם את הצורך להתעסק עם לא מעט מסמכים שאתם לא באמת יודעים מה המטרה שלהם, והיא מאפשרת לכם להיות בטוחים כי המשלוח יתקבל בזמן במקום הרצוי, בין אם אתם יבואנים אשר מבצעים הזמנה של משלוח מיצרן מעבר לים, ובין אם אתם יצואנים ואתם שולחים סחורה למדינות שונות מעבר לים.

כך או כך זו הדרך הנכונה ביותר לעבור את כל התהליך הזה, פשוט לתת לאנשי מקצוע מומחים אשר מתמצאים בתחום לבצע עבורכם את העבודה.

You are currently viewing שטר מטען אוויר – מהו ומלמה משמש