אילו מיסי יבוא קיימים בארץ?

היום יותר ויותר ישראלים בוחרים לבצע את הרכישות שלהם באופן מקוון, ולבצע לא מעט הזמנות של מוצרים דווקא מחנויות מעבר לים. לרוב, זה שיקול של מחיר, אך לא רק. מוצרים חדשניים יותר, חומרי גלם איכותיים יותר או כל שיקול אחר, כולם יחד הפכו את הרכישות המבוצעות היום דרך מדינות אחרות לפופולאריות ונפוצות.

רכישה של מוצר מחו"ל והעברה שלו לישראל עומדת במה שמוגדר בחוק ייבוא אישי, וישנם היום מגוון חוקי ייבוא הקשורים לייבוא של מוצרים כאלו, מה שיכול לעיתים לעכב את השחרור של המוצר מהמכס או להפוך את התהליך של הבאת המוצר ארצה להרבה יותר מורכב.

אז אילו מיסי יבוא קיימים בארץ? מה כדאי שתדעו לפני שאתם יבוא מסין או מכל מקום אחר? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

מיסי הייבוא הקיימים בארץ

ראשית חשוב לומר עם אתם משתמשים בשירות של עמילות מכס, סביר להניח שסוכן המכס שעובד בשבילכם , כבר יעדכן אתכם בכל המיסים  הכרוכים.

בישראל קיימים שלושה סוגים של מיסי ייבוא: מכס, מס קניה ומע"מ. איזה סוג של מס נדרש לשלם, וכמה, זו השאלה, והכל תלוי בבסיס על הערך של המוצר המיובא.

במידה ומדובר במוצר בשווי של עד 75 דולר, לא נדרש לשלם שום מס יבוא ולרוב תקבלו את המוצר אל הבית ללא כל דרישה נוספת. במוצרים בשווי של בין 75 דולר ועד לסך של 500 דולר נדרש לשלם מע"מ ויש גם מקרים בהם נדרש לשלם בנוסף גם מס קניה. כאשר שוויה המוצר גבוה יותר גם מ500 דולר, יש לשלם מכס, מס קניה וגם מע"מ, מה שיכול לייקר את העלות הסופית של המוצר בצורה די משמעותית.

יחד עם זאת, יש מקרים בהם משלמים את כל המיסים באופן מלא גם אם הערך שלהם הוא נמוך מסך של 75 דולר, כמו אלכוהול, סיגריות ומוצרי טבק שונים. לכן חשוב לבדוק מראש את סיווג המוצר אותו אתם מעוניינים להזמין בכדי שלא להגיע למצב בו בסופו של דבר אתם מגלים כי ההוצאה הסופית שלכם על אותו המוצר הרבה יותר גבוהה ממה שחשבתם.

איך מבצעים את תשלום מיסי הייבוא?

אם המשלוח מבוצע באמצעות דואר ישראל, בדרך כלל מבצעים את התשלומים מול הדואר, באמצעות האתר או בסניף. במידה והמשלוח מבוצע על ידי אחת מחברות המשלוחים, תשלומי המיסים משולמים דרכן. ישנם מקרים בהם חברת המשלוחים גובה מראש את המיסים, שכן היא כבר יודעת להעריך מה נדרש, ולכן לא יחולו עליכם עלויות נוספות עם ההגעה של המוצר אל הארץ. לרוב, במיוחד במוצרים יקרים, עדיף לעבוד בשיטה הזו שכן כך אתם יודעים להעריך מראש מה תהיה העלות הסופית של המוצר ואתם יכולים להחליט בשיקול נכון יותר האם כדאי לבצע את הרכישה שלו.

שילוח ימי מאירופה

למה בכלל המדינה דורשת מיסים על ייבוא אישי של מוצרים?

ישנם חוקים רבים הנוגעים לייבוא, בין אם מבחינת סוגי המוצרים שניתן לייבוא ובין אם מבחינת כמות המוצרים. חוקי הייבוא והמכס נדרשים על מנת שתהיה למדינה בקרה על המוצרים הנכנסים אליה, וכן, יש כאן גם היבט של הכנסות מבחינת המדינה.

המיסים מאפשרים למדינה גם לשלוט על הכנסה של מוצרים המצריכים עמידה בתקנים מסויימים, בכדי למנוע הכנסה של מוצרים שאינם עומדים בתקן הישראלי ואף עלולים להיות מסוכנים. ככל

You are currently viewing אילו מיסי יבוא קיימים בארץ?